TOP 50 LEGJOBB MUNKÁLTATÓK ahol érdemes dolgozni 2025-ben

A legjobb munkáltatók, akik a legjobb jelölteket keresik!

Mik a leggyakoribb panaszok a munkahelyeken? 500+ magyar munkavállalói értékelés alapján

2025. 06. 05.
2 min
Mik a leggyakoribb panaszok a munkahelyeken? 500+ magyar munkavállalói értékelés alapján

Megosztás

Amikor állást választunk, a fizetés és a pozíció csak a képlet egy része. Sok munkavállaló számára az igazi munkahelyi tapasztalat csak a szerződés aláírása után kezdődik – és ekkor derülnek ki a problémák. Hogy segítsünk az álláskeresőknek elkerülni a legrosszabb munkahelyeket és megalapozott döntést hozni, több mint 500 anonim munkavállalói véleményt elemeztünk a wherewework.hu oldalon. A cél: feltárni a leggyakoribb problémákat a munkahelyen különböző szektorokban.

 

1. Gyenge belső kommunikáció és átláthatatlanság a vezetőség részéről

Az egyik leggyakoribb munkahelyi panasz a rossz belső kommunikáció. Sok dolgozó számol be arról, hogy kihagyják őket a fontos döntésekből, vagy ellentmondásos utasításokat kapnak. Ez zavarhoz, frusztrációhoz és munkahelyi stresszhez vezet. A céges értékelések gyakran említenek elérhetetlen vagy érdektelen vezetőket, akik nem adnak visszajelzést – pedig ez kulcsfontosságú lenne a gyors tempójú munkakörnyezetekben.

„Az osztályok közötti kommunikáció gyakorlatilag nem létezik. A döntések úgy születnek, hogy minket nem kérdeznek meg.”
„A menedzsment gyakran változtat prioritásokat anélkül, hogy tájékoztatna minket – így kapkodva kell alkalmazkodnunk.”

 

2. Munka-magánélet egyensúly hiánya

Több tucat értékelés említi a hosszú munkaórákat, irreális határidőket és hétvégi munkát. A távmunka idején a határok gyakran elmosódnak, a vezetők pedig elvárják az éjszakai válaszokat is – ez tipikus munkahelyi kiégéshez vezet.

„A túlóra az alap, nem a kivétel. Nehéz a magánéletet tervezni, ha mindig rendelkezésre kell állnod.”
„Hallgatólagos elvárás, hogy a munkaidőn kívül is elérhető legyél – ez ellehetetleníti a kikapcsolódást.”

 

3. Korlátozott előrelépési lehetőségek

A magyar dolgozói véleményekben sokan panaszkodnak az előrelépés hiányára. Sokan érzik úgy, hogy megrekedtek a pozíciójukban, a kinevezések pedig gyakran nem átlátható szempontok alapján történnek. Hiányzik az egyértelmű karrierút és a fejlődési lehetőség.

„Az előléptetések ritkák, és gyakran szimpátia alapján történnek, nem teljesítmény szerint.”
„Nincs világos karrierút, a képzések lehetősége pedig minimális.”

 

4. Hozzá nem értő vagy túlzottan kontrolláló vezetés

Sok értékelés kiemeli a rossz menedzsmentet, rossz főnök jeleit mutató vezetőket, és a mikromenedzsmentet. A dolgozók gyakran érzik, hogy tiszteletlenül bánnak velük, vagy munkájukat minden téren ellenőrzik, ezzel nem hagyva mozgásteret számukra.

„A vezetők nem rendelkeznek a szükséges készségekkel, és hajlamosak a mikromenedzsmentre – ez rontja a hatékonyságot.”
„A visszajelzés ritka, és ha van is, az gyakran csak kritika, konkrét javaslatok nélkül.”

 

5. Alacsony fizetés és gyenge juttatások

A fizetés alacsony szintje visszatérő panasz, még a stabilnak vagy jól teljesítőnek tartott iparágakban is. A bónuszok rendszere sok helyen nem átlátható vagy egyszerűen nem létezik.

„A fizetések az iparági átlag alatt vannak, és a bónuszokról semmi konkrétumot nem tudunk.”
„A juttatások minimálisak, a szakmai fejlődést nem támogatják.”

 

6. Megkülönböztetés és egyenlőtlen bánásmód

Több céges értékelés szerint a dolgozókat nem mindig egyenlően kezelik. A nem, az életkor vagy a családi állapot – például anyaság – alapján történő megkülönböztetés több helyen probléma.

„A fiatal munkavállalók ritkábban jutnak előléptetéshez – még ha jól is teljesítenek.”
„A GYES-ről visszatérő anyáknak gyakran nem adnak felelősségteljes feladatokat.”

 

 

7. Késedelmes fizetések

Az egyik legsúlyosabb probléma, amit munkavállalói vélemények említenek, a bérek késedelmes kifizetése. Vannak, akik heteket vagy akár hónapokat is várnak a fizetésükre – ez nemcsak bizonytalanságot, de komoly munkahelyi stresszt is okoz.

„A fizetés rendszeresen késik, és mindig van valami kifogás.”
„Folyamatos stressz, hogy nem tudjuk, mikor érkezik meg a bér – közben jönnek a számlák.”

 

Következtetés

A wherewework.hu oldal több mint 500 munkavállalói véleménye alapján Magyarországon a leggyakoribb munkahelyi panaszok a következők:

- gyenge kommunikáció a vezetés részéről

munka-magánélet egyensúly hiánya

előrelépési lehetőségek hiánya

rossz főnök jelei, gyenge menedzsment

alacsony fizetés

megkülönböztetés

késedelmes fizetések
 

Ezek a visszajelzések azt mutatják, hogy a mai munkavállalók számára egy jó munkahely nemcsak a fizetésről szól. Fontos a támogatás, az átláthatóság és a pozitív munkahelyi légkör – a jó céges kultúra fontossága nem kérdés. Azok számára, akik szeretnék tudni, hogyan kerüljük el a rossz munkahelyeket, az őszinte céges értékelések és állásválasztási tippek hasznos iránytűt jelenthetnek.

Megosztás

Amit olvastam, az megér:

Olvasd el az összes cikket erről

Motiváció és hivatás Cég értékelés Emberi viselkedés Munkavállalói tapasztalat

A cikket írta:

wherewework.hu

HR-es vagy? Tudd meg, hogyan toborozhatsz hatékonyan!

Csatlakozz a magas megtartási aránnyal és alacsony toborzási költségekkel rendelkező munkáltatók klubjához.

Tudni szeretném

Szeretnéd megkönnyíteni a munkádat?

Útmutatást adunk, hogyan kezelheted hatékonyan munkáltatói márkádat a közösségben.

Tudj meg többet

Kommentek

0 komment

Iratkozz fel a Hírlevélre

Olvass érdekes cikkeket a wherewework.hu közreműködőitől