TOP 50 LEGJOBB MUNKÁLTATÓK ahol érdemes dolgozni 2025-ben

A legjobb munkáltatók, akik a legjobb jelölteket keresik!

Mi számít sikernek az Employer Brandingben? Talán mást, mint eddig gondoltad.

2025. 07. 25.
3 min
Mi számít sikernek az Employer Brandingben? Talán mást, mint eddig gondoltad.

Megosztás

Kezdjük azzal, hogy az employer branding nem egy recept. Nincs olyan univerzális megoldás, ami ugyanúgy működik egy fintech startupnál, egy logisztikai óriáscégnél vagy egy megyei egészségügyi szolgáltatónál. Ez a munka kontextusfüggő, árnyalt és mélyen emberi.

Ezért is hiba csak karrieroldali látogatók számával vagy social media like-okkal mérni a sikert. Ennél sokkal kaotikusabb – és sokkal jelentősebb is. Ha hajlandó vagy így tekinteni rá.

Nekem ezek segítettek abban, hogy ez a szerep ne csak hatékony, hanem igazán értelmes is legyen.

 

Felejtsd el a címkéket. Indulj ki az emberekből.

Könnyű belesétálni a kategóriák csapdájába – dolgozók, jelöltek, vezetők, HR, menedzserek. De minden titulus mögött egy ember van. És abban a pillanatban, hogy ezt elfelejtjük, a munka gépiessé válik. Általánossá.

Láttam már employer branding stratégiákat, amik tökéletes üzenetekre, csiszolt EVP-nyilatkozatokra és frappáns hashtagekre épültek – és teljesen célt tévesztettek. Miért? Mert nem volt bennük empátia. Az emberekhez beszéltek, nem velük.

A valódi előrelépés ott kezdődik, amikor minden érintettre nem „célcsoportként”, hanem emberként tekintesz – félelmekkel, elvárásokkal, saját élményekkel a cégen belül. Nem „munkavállalói percepciót” menedzselsz. Egy párbeszédet folytatsz – valós emberekkel.

 

A közös alkotás mindig többet ér, mint a kontroll.

Gyakori mintázat: egyetlen csapat – vagy néha egyetlen ember – felel az employer brandingért. Készülnek onboarding anyagok, karrieroldal, kampányok... majd bemutatják az egészet kész csomagként az üzletnek.

És ez ritkán működik.

Ha már az elején bevonod az embereket – dolgozókat, vezetőket, akár jelölteket is –, úgy érzik majd, hogy ez róluk is szól. Ha van bennük tulajdonosi érzés, sokkal könnyebben támogatják, terjesztik, és meg is védik a márkát, amit építesz.

Kérdezd meg az új belépőket, mi segített nekik abban, hogy valóban befogadva érezzék magukat. Vond be a csapatvezetőket az értékalapú történetek kialakításába. Teszteld az üzeneteidet olyanokon is, akik nem a HR világból jönnek. Olyan visszajelzéseket kapsz, amikre nem számítottál – és olyan ötleteket is, amik magadtól nem jutottak volna eszedbe.

 

A támogatás nem automatikus. Ki kell érdemelni.

A legtöbben tudjuk: semmi igazán nagy nem történik vezetői támogatás nélkül. De ezt nem lehet csak egy prezentációval vagy üzleti esettanulmánnyal elintézni. Meg kell mutatni, hogy az employer branding nem „púder” – hanem kockázatkezelés, megtartás, vonzerő és üzletmenet-folytonosság egyszerre.

Ha a CFO-t szeretnéd megszólítani? Beszélj a kulcsemberek elvesztésének költségeiről. Ha a CEO-t? Mutasd meg, hogyan hat a kultúra megítélése a cég hírnevére vagy teljesítésére.

És ne várd meg a negyedéves megbeszéléseket. Oszd meg a sikereket, amikor megtörténnek. A hibákat is. Vond be őket időben, rendszeresen és őszintén. Nem csak beszámolsz – bevonod őket a folyamatba.

 

Ha valamit megígérsz – vedd komolyan. Ha nem tudod teljesíteni – beszélj róla.

Kevés dolog rombolja jobban a belső bizalmat, mint a csendbe burkolt ígéretek. Ha kérsz visszajelzést egy felmérésen vagy interjún keresztül, megnyitsz egy kört. Ha ezt nem zárod le – még ha csak annyival is, hogy „most nem tudjuk megoldani, de ezért” –, akkor hitelességet veszítesz.

Az employer branding természeténél fogva átlátható. Bármit kommunikálsz – belsőleg vagy kifelé –, azt bárki lementheti, megoszthatja, elemezheti. Ezt nem félni kell, hanem komolyan venni.

Minél őszintébben kommunikálsz arról, amit még te is éppen csak tanulsz, annál nagyobb bizalmat kapsz. És ha a márkában bíznak, akkor az nem csak egy termék lesz – hanem olyasmi, amit az emberek védeni akarnak.

 

 

Ne azt figyeld, ki a leghangosabb a szobában.

Soha nem fogsz mindenkinek megfelelni. Nem minden kampány szól minden csapatnak. Nem minden EVP-üzenet fog betalálni.

De akkor mi számít sikernek?

A haladás tavalyhoz képest. A valódi célcsoportod reakciója – nem csak a vezetők véleménye. Az, hogy az embereid mennyire értik, mit jelent nálatok dolgozni – és hogy ez mennyire egyezik meg a valósággal.

Ha ilyen visszajelzéseket kapsz: „Ez rólunk szól”, akkor jó úton vagy – még ha nem is tökéletes minden.

 

Kapcsold össze a márkát az üzlettel.

Ha az employer branding egy külön szigeten él, el fog süllyedni. Ha nincs kapcsolata az üzleti célokkal, a termékstratégiával vagy a munkaerő-tervezéssel, nem fog tudni elég hatást gyakorolni.

Vegyél részt üzleti tervező megbeszéléseken. Kérdezd meg a hiring managereket, mivel küzdenek. Ismerd meg a cég pénzügyi és működési prioritásait.

Minél jobban érted az üzlet nyelvét, annál könnyebben tudod a márkát ehhez kapcsolni.

 

Zárásként: nem csak történetmesélő vagy – hanem rendszerekben gondolkodó szakember.

Igen, a branding szól történetekről. De ugyanannyira szól rendszerekről is. Kultúráról. Bizalomról. Élményről. Összhangról.

Ehhez a szerephez kreativitás kell – és működési rálátás. Tudnod kell kampányt építeni – és visszacsatolási köröket helyrehozni. Tudnod kell kiállni a márkáért – és megkérdőjelezni is, ha elszakad a valóságtól.

Nem egyszerű. De ez az a munka, ami igazán számít – mert amikor jól csinálják, hatással van a valódi emberek mindennapi munkatapasztalatára.

És ez olyasmi, amit érdemes építeni.

Megosztás

Amit olvastam, az megér:

Olvasd el az összes cikket erről

Vezetői irányok Szervezeti kiválóság Munkavállalói tapasztalat Munkáltatói márkaépítés HR Coach

A cikket írta:

wherewework.hu

HR-es vagy? Tudd meg, hogyan toborozhatsz hatékonyan!

Csatlakozz a magas megtartási aránnyal és alacsony toborzási költségekkel rendelkező munkáltatók klubjához.

Tudni szeretném

Szeretnéd megkönnyíteni a munkádat?

Útmutatást adunk, hogyan kezelheted hatékonyan munkáltatói márkádat a közösségben.

Tudj meg többet

Kommentek

0 komment

Iratkozz fel a Hírlevélre

Olvass érdekes cikkeket a wherewework.hu közreműködőitől